Monday, September 3, 2012

Hormon2 Cinta


Assalamualaikum dan salam sejahtera....




Kesan dari seronoknya menaik pasal cinta entri yang lepas tentang Cemburu, Tanda Sayang maka KhusainiKusi meneruskan hasrat untuk menaip lagi entri seterusnya mengenai cinta sebab hati KhusainiKusi sedang berbunga tahi ayam sekarang nie hahaha*gurau je...

Mesti orang lain ingat dalam badan kita aje yang mengeluarkan hormon tapi sebenarnya tidak~~ sebenarnya cinta pun boleh menghasilkan hormon ..percaya tak..?? kalau tak percaya sudah lah..sign out sekarang...hahaha*gurau aje..Sebelum berceloteh pasal hormon2 ini semua jom kita tengok apa yang dimaksudkan cinta pastu baru citer pasal hormon nie.

CINTA bererti satu perasaan yang amat mendalam terhadap seseorang .Cinta juga boleh membuatkan seseorang itu melakukan pelbagai perkara yang diluar jangkaan. Itulah sebabnya lautan api sanggup direnangi walaupun yang hakikatnya yang ada sajer..hahaha.Okeylah seterusnya ini adalah kesan dari reaksi kimia dalam otak kita sebenarnya Bahan kimia yang dilepaskan akan membuatkan kita seperti dilamun cinta* wah ayat ...luntur sangat...nak tahu apa hormon tersebut? hah!! Ini dia :

1. Dopamine

Dimana kita akan berasa sangat terpikat terhadapnya. Kamu akan berada dalam khayalan cinta seperti mandi tak basah dan makan tak kenyang...kalau ada dasyat..kalau takde tengok2 dialah yang terlebih mandi dan makan~~:)

2. Serotonin

Seorang itu akan berasa obsess terhadap si dia, kimia ini akan membuat kamu selalu teringat pada si dia...walaupun dia menyakitkan hati korang*pandai2 tambah~~~

3.Oxytocin

Anda yang bergelar pencinta akan berasa ingin selama-lamanya* patutlah nak duk berkepit jer..hahaha.Pada masa ini kita mungkin berada dalam perhubungan yang yang serius dan tidak boleh tanpanya. So kaedahnya kahwin lah kalau duk berkepit tapi tiada ikatan apa gunanya berdosa lagi lah ada....


Kesimpulan jika anda semua2 nie merasakan kehadiran hormon nie dalam diri2 langkah yang terbaik sediakan rombongan meminang...ahaks...bagi yang masih solo dan merasakan dirinya agak lambat mendapat jodoh kalau dah feeling2 hormon ini ada...segerakanlah...sekarang nie pun dah ramai orangn buat kenduri. Raya dah nak abis,open house dah nak beransur surut ganti pulak kenduri..So kemeriahan itu masih diteruskan dan dirasai...

P/S: Jangan terlebih hormon sudah ~~nanti pening2 lalat plak* taw2 je

4 ulasan:

Cik Tie@Akak said...

cantiknya header

khusainikusi said...

@Cik Tie@Akak

trima ksih...bese2 ajer...tq Akak sudi komen~~

Zierwa Zainal said...

uish.. xprnh pulak la dgr ade hormon2 mcm tu'

khusainikusi said...

@Zierwa Zainal

khusainiukusi pon baru tahu cinta nie pon ada hormon dia sendiri~~