Monday, August 27, 2012

Cemburu, Tanda Sayang ?


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari nie entah dari mana dapat seru dengan tetibanya hati ini tergerak nak post pasal jiwang-jiwang sikit. Adakah Khusainikusi dah buang tebiat di bulan syawal ini atau terkena sampuk?.Muahaha..suka hati khusainikusi lah~~hihihi...gurau jer...

Kenapa nak cerita pasal cemburu pulak ni...mesti ada sebab. Yelah~~khusainikusi kan solo lagi dan selalu dikelilingi oleh orang-orang yang jiwa dan raga telah berkongsi dengan orang lain.So masalah2 bercinta mereka2 itu selalunya tempiasnya itu akan terkena sikit lah pada khusainikusi..ye lah mana taknyer bilik badmood jer member sebilik tue adalah masalah lah tu dengan pacarnya itu~~ so kita yang masih available nie duk mendengar je lah keluh kesah mereka2 itu...Tapi takper nanti boleh guna sebagai pedoman kalau dah ada kapel..hahaha*perasan je lebih~~

Sebelum celoteh melalut lagi, jom kite tengok apa yang dimaksudkan dengan cemburu ni...


hebatnya cinta

Cemburu adalah perasaan iri hati terhadap pasangan sekiranya pasangan memberikan perhatian kepada orang lain.Nak mention sikit yer kt sini pasangan ye bukan orang lain yang rapat dengan kita macam kawan baik yang mana masih lagi menjaga batasan syari'e diharap jangan cemburu tak kena tempat.Kalau cemburu yang bentuknya sebegini adalah cemburu yang menunjukkan tanda perhubungan yang tidak sihat. dan menjadi lebih teruk lagi pada masa akan datang.

Info yang menarik lagi adalah cemburu yang melampau adalah bukan berkisarkan cinta adalah merupakan penguasaan ke atas diri pasangannya serta menghalang kebebasan lebih2 lagi pada masa tersebut kita ini masih belum mengikat tali perkahwinan~~ bak kata orang " dah berlaki bini padahal tak kahwin lagi".

Oleh itu rakan2 blogger sekalian~~

Sekiranya cinta itu sejati, perasaan itu akan bertukar kepada kasih sayang yang amat mendalam terhadapnya. Tetapi sekirangya ia mengikut hawa nafsu yang kebinatangan*amboi..hihihi sperti berahi,tariakn fizikal selalunya ia akan berakhir dengan kegagalan perhubungan.~~

Wah ...ayat khusainikusi malam nie .Kembang lobang hidup kojap nie ha...tapi itu hebatnya kuasa cinta. Siapa yang pandai mengawalnya didalam perhubungan, SYABAS khusainikusi ucapkan. Bagi yang tak mampu.setiap orang penerimaannya adalah berlainan tapi takper kita pandang dari sudut yang berlainan pula.

P/S: cinta tue buta tapi jangan buta kerana cinta~~

4 ulasan:

Fienazzuki said...

For me....
CEMBURU adalah perlu!

khusainikusi said...

@Fienazzuki

ok..pandangan yang bagus~~

Liyana said...

waduh... bile khusainikusi cakap pasal cemburu.. :)

khusainikusi said...

@Liyana

liyana pun sentap jugek~~~