Thursday, August 2, 2012

xde rezeki jangan nangis

Assalamualaikum dan salam sejahtera.....


Tetiba je lepas sahur n subuh...mata pulak x boleh nak tutup* kantoi tido lepas subuh....hahaha...xde keje nak buat ...jari jemari dengan outomatiknya men'swicth on' kan laptop maka terpost lah entry ini......sebenarnyer xde keje nie nak buat....cuma nak post gambar yang didalamnya ada pengajaran yang tersurat,tersirat dan terkandung* banyak pulak 'ter' yer...adalah seperti berikut....




Maknanya Allah itu maha mengetahui apa yang terbaik bagi umatnya...sebab apa kalau manusia kalau bab meminta- minta nie memang "TERBAIK"....terkadang melampau....so bila x dapat mula frust....mungkin ada hikmah disebaliknya mana lah kita tahu....mungkin ada yang lebih baik lagi Allah nak bagi....kesimpulan kalau x dapat apa yang kita tak dapat tue...bersyukur dengan apa yang ada dan guna yang perlu2 sahaja....


p/S : terkadang kedudukan yang rendah itu lebih baik yang tinggi...so bersyukur

2 ulasan:

legendary wariner said...

Sesungguhnya dalam kesusahan itu ada kesenangan.

Allah hilangkan matahari.Kita menangis dan bertanya di mana matahari? rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.

dua benda ni aku pegang insyaAllah kalau kecewa pun tak frust macam sampai menangis air mata darah.

Nick Nashram said...

hahah,,aq suke bab tido pas sahur..bajet nak tido kejap je..memang bahaya.boleh terlepas subuh ne..