Sunday, May 8, 2011

Di sepanjang perjalanan

Di hari yang indah ini …aku telah bangun seawal yang mungkin bagi melengkapkan diriku untuk pegi ke rumah akak aku kat lanchang coz dah jnji ngan akak yang sorang nak tolong jmput dan hantar aku balik kat kuis .

Halangan yang terpaksa ditempuh seperti biasa lah bagi sesaipa yang biasa naik bas….kne tepat pada masenyer ….kalau x stress lah korang kne tunggu…kalu yang jenis x cepat bosan xper tpi kalau yang cepat bosan tue berkitab2 lah sumpah seranah yang dilafazkan ( cewah ayat aku ) hihihihi…

Bagi aku kalau naik bas nie rasenyer x lah membazirkan sangat masa ngan waktu sebab ape dalam perjalanan tue kita boleh tengok macam 2 gelagat manusia nie…trutama bagi budak2 kecik yang first naik bas…mak aih…berebut kerusi kat sana n sini …tpi bagi aku kerusi dalam bas nie suma nyer sama..xde beza pon…

Sambung citer pasal dalam bas nie balik…tdi masa sampai satu kampung kat satu bus stop…Tuhan je lah tahu mulut budak sekolah menengah ini ( agak2 je lah ) punyalah bising …aku yang duduk kat depan diorg 2 sabor ajelah…mulut cam bertih jagung ada je modal nak borak….sembangnyer walayeh suaranyer ….cam bercakap ngan orang pekak kuat gila…nasib lah aku nie mempunyai kekuatan mental yang jitu ( bajet …hahahah..) nak je sound balik …tapi apakan daya budak kecik biasalah….mentah lagikan….seperi mana aku kata tadi bese mcm2 gelagat orang kita leh tengok dalam bas nie…kelakar pun ada…

Satu lagi peristiwa yang mencuit hati aku mase naik bas g umah akak aku nie….adalah seorang pak cik nie…orangnyer tak lah besar sangat tubuh badan nyer…kecik2 jer..ngan pakai kopiah…muka Nampak bese je…siapa menyangka walaupun badan dia kecik mcm tapi dia punya suara …Masya Allah…kalau singa duk tepi dia kompom senyap terus …kuat gilerr…pastu kalau nmpak pelik kat luar bas mula lah dia nk menegur …terkejut gak lah pertama kali dengar suara dia …hah tu lah bak kata orang putih ‘’Don’t judge the book by it cover” tulah kelebihan yang dia ada…...syukur je lah

At the same time, ada gak lah perkara yang tak wajar kita buat dalam kita menjalankan tugas nie ..buat keje biarlah telus kan…baru orang lain senang kan ..??? ada ke patut xbagi balance balik selepas kita dah bagi duit besar sikit…bila sampai je kat umah akak aku ..aku pn ckp lah psl mende nie …

Akak aku: Alah driver bas tue mmg macam tue pon…dah xramai dah naik bas ngan dia…...( sakap akak aku sambil lewa )

Korang fikirlah sendiri…..kenape orang x ramai bas tue…..Ok lah nie je aku dapat share sebenar ada byk lagi tpi rasenyer cukuplah sampai kat snie aje pon...

P/S : best woo~~ sekali sekala naik bas nie x rugi pun….oleh itu naik lah bas…hihihihi…kalu aku jmpe org( Driver bas ) tue bersepai lah beliau kat muka bumi nie ( sekadar cakap) hihihihi….ok daaaa…….

0 ulasan: