Thursday, July 7, 2011

sape kata tak hebat....:)

Salam sejahtera saya ucapkan kepada seluruh dunia yang ada dalam bumi yang aman dan tenang …terutama kat Malaysia…Alhamdulillah….wah ayat aku macam pencinta alam lah plak…tapi memang patut kita bersyukur….So apa kaitan denga tajuk aku yang atas nie..Ishhh termengarut pulak aku…ok lah straight to the point….ramai yang menganggap lelaki bujang nie kalau suka duduk kat dapur jer bila boring2 nie macam orang perempuan..PENYATAAN ini adalah tidak berapa tepat sebenarnya …cuba kita fikir dengan gambaran yang kasar…mati kering lah kaum lelaki kalau x masuk dapur kalu macam tue…alahai…lapooorr….Persoalannya hebat dan handal ke kaum lelaki bila masuk dapur nie….???? Betul ke tak nie…??? Tapi kalau kita tengiok didalam rancangan masakan kat tv kebiasaanya kaum lelaki kira hebatlah tue… taklah x pandai sangat mungkin sebahagiannya saja…

Tapi fokus kali nie kearah orang lelaki yang bujang ( macam aku nie hah..) bujang ker??? kawin pon belum lagi …hahahaha….Okey fokus balik pada tajuk perbincangan ni…kalau lelaki yang suka menjaga personaliti nie ada istilahnya sendiri iaitu metroseksual , kalau yang perlakuan nak sama macam perwatakan perempuan tue kita gelarkan ia sebagai transeksual, so lelaki yang memang suka memasak nie pon ada gak istilahnya tersendiri iaitu GASTROSEXUALS yang mana maksudnye kelompok2 lelaki yang menjadikan memasak didapur sebagai hobi yang utama….istilah nama dia pon nak dekat dengan nama gas kannn tu lah sesuai gune istilah nie….ada sesetengah pendapat menyatakan kalau lelaki nie memasak didapur akan menyerlahkan lagi kekacakan ,perwatakan n kemaskulinan lelaki nie…best giler woo jadi lelaki nie …memasak pon dh nampak macho….










Disini dinyatakan kenyataan2 yang lelaki memang hebat dalam bidang masakan nie …so bacalah…

1. Menurut kajian America Food Channel ( AFC) dalam bagi sesiapa yang melanggan siaran berbayar ASTRO tue …hampir 60% chef yang melepzzz…(meletop) kat hotel yang terkenal didunia nie semuanya lelaki n yang selebihnya kaum wanita ….

2. Satu kajian yang dijalankan 60% wanita seluruh dunia beranggapan lelaki yang mahir mamasak nie seksi dan mamapu menarik minat lelaki tterhadap mereka ( ok…lepas nie semua lelaki yang ada kat Malaysia nie pakat2 pi kelas memasak…) senanglah sape yang dapat kahwin dengan lelaki yang macam nie….

3. Memasak nasi merupakan hidangan yang paling ringkas tapi paling mencabar bagi para lelaki ( mungkin kena control airnya…kalau banyak air kang lembik plak kalau ckit air plak keras cm batu plak…korang nak makan x …??? Nnti ke tong sampah gak kita bagi makan…tapi wanita pon begitu juga…( kajian yang kata bukan aku yer..) hihihi…

4. Amat sekali kaum lelaki kalau memasak akan memakai apron ketika didapur ia akan digunakan sebagai kain buruk untuk lap tangan atau cuci kotoran disekitar dapur gas…( mungkin ketika memasak kaum lelaki nie cermat kot…yelah nak memasak bukan nak pegi berperang kan …?? kalau x abis lah dapur tue jadi tempat untuk membunuh plak…hihihihi)

Uishhh…kalau nak cerita kelebihan n apa lelaki x suka buat masa memasak …rsenyer sampai bila2 pon x abis….xper kalau ada masa lagi kita sambung lagi…sebenarnyer banyak lagi nie….semoga yang sikit ini apat membantu kaum lelaki agar lebih bersemngat lagi untuk memasak…ianya bukan sahaja untuk perempuan…bak kata pepatah aku “ tangan yang sasa juga mampu memegang sudip n senduk dengan lembut n berseni” ..hahahaha…merepek je nie…

P/S : lelaki memasak jelas kemaskulinannyer....okey..ada sape nak makan mee maggi aku buat…???? Best woo…

1 ulasan:

Feeqachan (afiqah yusof) said...

haha..xnk la setakat maggi..kalu mcm tu xmaskulin lah..huu~ kite nk laki pandai msk sume jnis mknn..haha..sng..kalu byk sgt komen..suh dye msk sndri..hoho