Saturday, July 30, 2011

Ahlan wasahlan Ya Ramadhan



Assalamualaikum....

Lama x menjengah blogku ini...bersawang dan berhabuk...hahaha...sibuk sejak akhir2 nie...nie baru ada mase free.Pejam celik3x....dh nak masuk bulan pose....sungguh x sangka ...masa itu berlalu dengan cepat...tapi jangan mengeluh sebab bulan ini lah yang dinanti-nanti oleh semua umat islam dalam bumi Allah ini....Owh ~~~ rindunyer bulan ini.

Dalam bulan ini jugalah ramai yang mengambil kesempatan berazam pada diri untuk memperbaiki segala perkara buruk yang tidak disukai Allah * harap2 jgn dalam bulan puasa je teruskankanlah beramal soleh.....:):). selain daripada itu juga ada bulan nie gak ada yang berhasrat nak turunkan berat badan...yeah ..seperti selalu...tpi kalau nafsu dah tak tahan tengok makanan tue...azam tue telan je lah dalam perut tue sekali...tpi the point is utamakan hikmah suruhan yang Allah suruh buat nie..

Ermmm...ape lagi yang best masa bulan ramadhan nie...tentulah yang bukak gerai kat bazar ramadhan tue....Al-maklum setia hari tak putus2 orang nak g bazar nie...Boleh jadi kaya lah sepajang bulan Ramadhan...TAPI...lagi sweet kalau duit tu kita buat sedikit amal sedekah...and then solat terawih kita x tinggal...Ya Allah manisnyer ramadhan itu.....

Hah satu lagi lagi bagi yang boros tue masa ini lah kita nak jimat duit...membazirkan amalan syaitan taw...hihihi...syaitan pon digari dalam bulan puasa nie...so take advantage...kenakan syaitan balik...:):):)

So setakat nie jelah nak bagi bagi kesronokan dalam menyambut bulan puasa nie....INGAT.. dalam menyambut bulan puasa jgn kita hanyut dengan nikmat yang telah disedia ada itu...

P/S : weeeee....excited nak pose...

0 ulasan: