Friday, July 15, 2011

Penting ke berpersatuan nie…???

Assalamulaikum ….
Salam sejahtera saya ucapkan kepada anda semua ….sebenarnye xde apa yang nak ditaip dalam entryku kali ini…coz suasana kat luar sana yang hujan reyai2 memungkinkan aku rasa mengantuk aje….Okey2…berbalik kepada tajuk nie balik …masih ramai lagi yang menggangap berpesatuan nie membuang masa n menghabiskan duit jer….

Owh tidakkk….anggapan nie meleset terlalu meleset sangat….sbb apa suatu masa dahulu adalah seorang budak junior aku nie kata “ Eleh buat ape masuk persatuan nie bukan dapat duit pun…lain lah cam aku nie meniaga sambilan dapat lah gak duitnyer “ ……Wah begitu ego dia begitu ….

Bagi aku salah satu benefit kalau kita berpesatuan nie…dapat berkenalan dengan ramai orang…ye lah kita dah tau kita nie memang tak suka nk bersosial ( pemalu lah dalam kategorinyer ) ngn masyarakat ker ngan komuniti kita dari sini kita nk bermula nnti x lah kekok….uishhh….

Kalau nak cakap pasal membazir duit ….rasenyer xlah kot…coz dari pesatuan kadang kala kita leh duit sampingan…misalnya persatuan usahawan contohnyer kalu join dapat lah duit walaupon x bayar dapat gak lah duit kannn…???

 


 



Lagi satu dari segi pengalaman dan penambahan ilmu pon banyak gak akan diperolehi….contoh selama nie kita tak pandai nak buat kertas kerja programI (Proposal ) lama2 boleh pndai gak….membazir ker…??? Hah dari segi pengalaman…selama nie x pandai mengarah lama pndai mengarah n membahagi tugasan …membazir ker…??? Input berguna tuu…nnti kalau dah ada syarikat taklah pening setidaknya basic dah ada……

Kebiasaannya ….kalau join aktiviti berpersatuan nie akan dapat sijil….hah!!! sijil tue lah nnti berguna ….supaya majikan yang nak ambil kita berkerja taw kita nie memang pndai buat kerja…..



Oleh itu paradigma ini kita cuba untuk buang jauh….setidak kita fikir mesti ada benda yang baik dalam apa yang kita buat 2……KAEDAHNYER….berpesatuan lah….best woo…masa muda belia cmnie lah kita nak buat kerja camni kannn….???

P/S : J0in persatuan …buang masalahx3…..hahaha ( suka2 hati aku je)

1 ulasan:

FaKArePa!n said...

Bersekutu bertambah mutu...berpersatuan bertambah wang..hehe..gurau aje..

Jom Singgah..
Siapa Kata Kumbang Tak Laju