Monday, December 12, 2011

Kene marah lagi bagus...dari tak dapat ape2...





Salam sejahtera dan selamat malam....

Wahhhh~~~~ nampak tak HTML Assalamualaikum yang ada seperti diatas nie...baru jer tambah terima pada lysaa....sebab dengan gigihnya beliau sentiasa buat kelas tutorial cara2 nak edit blog...terima kasih banyak atas usaha anda....

Peristiwa yang ingin dikongsi ialah mengenai hari selamat aku telah menghadiri satu pertandingan moot syariah ( mahkamah olok2) yang mana kolej aku telah masuk menyertainya kat USIM...tapi bukanlah sebagai salah peserta yang masuk bertanding tapi sebagai seorang penyokong...mana taknya ...budak bachelor aku gak yang masuk...aku bagi support lah....

Sedang2 tunggu masuk nak masuk dalam mahkamah olok2 tue...adalah licture aku nie( kita orang tak belajar lagi dengan dia next nnti ...) yang mana masa tue duk kat situ sebab dia nak jumpa dengan tuan hakim...ok fine mungkin dia ada urusan kot....tapi masa dia ada ngn kiteorang masa tue,...dia boraklah serba sediki pasal budak praktikal...

Lic : kalau kamu nak praktikal nanti carilah tempat praktikal yang xde orang sangat....nnti pengalaman kamu akan bertambah...lagi kene marah lagi bagus....

Mula2 dengar terkejut jugak...kenapa syorkan macam tue pulak....pastu barulah kami faham kenapa lah suruh buat macam te....kalau ada orang marah lagi tekun lah kita buat keje...pastu kita dah tahu ape yang kita kena buat....ada sesuatu input yang kita dapat walaupun hanya praktikal...munkin kita bersangka baik...majikan kita tue nak ajar kita tue...tapi kalau dapat yang suka marah tue...sabor jer ...walaupun dalam hati rasa macam nak kena pukul jer mamat/ minah nie...hihihihi.....

P/S : Cari lah boss yang pemarah...ada berani nak g praktikal kat situ....??? hihihihi


Thursday, December 8, 2011

Terima kasih sahabat....^__^




Assalamualaikum...dan salam sejahtera...

tetiba pulak malam nie nak update...walapun esok pagi ada seminar kene pegi ..kalau x x boeh bergraduasi lah aku...idea nie tetiba je muncul dalam kepala otak aku nie...topiknyer ialah mengenai persoalan bagaimana kita nak tahu sifat kita nie ....tanya diri sendirikah...?? tengok cerminkah...?? ohhh rasanya tidak...

Disini salah satu metodenyer @ kaedahnya ialah dengan tanya sahabat kita sendiri ...tapi jangan pukul @ terus tak kawan dengan dia terus...kawan baik kita kan..tegarkah kita nak buat macam tu...dengan cara yang berhikmah lah kan...??? Dari situ lah kita dapat perbaiki diri kita...

Tapi kalau kawan kita pon sama macam hantu perangainya jangan kita ikut sekali...cari kawan yang boleh kita jadikan 'kawan' lah...sebab ini lah aku amalkan ..jika aku buat salah selalu tanya kawan kita...'aku buat ni salah ker...???'..kalau ada penambahkan kita repair sikit...tulah gunanya kawan....suatu hari nanti dialah kita akan kenang....

p/S : beritahu kat kawan kamu...terima kasih sebab jadi kawan saya....:):)

Sunday, December 4, 2011

muka tahan sakit....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Usihh..petang2 nie xtaw ape nak buat...nak tido kan...dah banyak kali dah aku tido...rase macam malas pulak nk tido...sambil belek2 MR INTERNET ...terjumpa lak plak gambar budak kecik nie....



Gagah wei muka dia menahan jarum suntikan tue...dah macam jarum besar pulak nak cucuk dia...nie mesti belajar kung fu nie...tu lah muka tue...boleh patah jarum tue...tapi moral dari gambar nie ..salute lah kat budak kecik nie...berani dia...kalau sebilangan budak tue dah lama dah cabut...

p/S : nie baru nak bagi suntikan...belum nak wat pembedahan kecil yang lain...kompom muka cool dari yang nie..