Monday, April 23, 2012

Jadi lah macam nie....

Assalamulaikum..blogger...

Owh ...cauca hari ini gak mendung membuat mataku agak terkebil -kebil nak tidur. Jadinya modal nak entri pun agak semput-semput nak keluar kepala .Kesannya tak tahu nak tulis apa dalam entri kali. So kaedah belek2 gambar kat facebook dan Mr Google ni. akhirnya jumpa lah gambar nie..yup ~~mungkin ada maksud yang tersirat dalam gambar nie yang menyentuh hati aku untuk menulis entri kali nie...bertuah kini ada kat Malaysia...malahan ada sebilangan dari kita nie terlebih-lebih dalam menikmati keamanan yang telah dianugerahkan oleh Allah S.W.T kepada kita nie....cuba kita ungkapkan dan  dalam bentuk perkataan mengenai gambar ini....



Lihat gambar kat atas nie...sebilangannya kalau kt malaysia ..kebanyakkan kalau tak kelas mungkin orang ramai akan menyangka " ni mesti datang kelas sebab ponteng lah "dan " malas lah tue apa lah nak jadi zaman nie malas sungguh" dan macam-macam lagi andaian...tapi ada yang tak datang memang betul ada sebab yang kukuh yang tidak boleh diterima .

Dalam gambar nie lagi siap dah tulis syahid lagi ..istemewanya golongan ni apabila mati syahid. Tapi bila kita tak datang kelas ada ker tulis macam nie...rasenyer takde macam nie...telur n pangkah je lah yang dapat attendant tue ...hihihi...

P/S: sapa yang attendant macam kat dalam gambar nie...berjuang lah...


3 ulasan:

Fienazzuki said...

hrm...tersentuh hati...Syukur kita di Malaysia...

KUSAI said...

yup syukur...bertuah ada kat malaysia nie...

Nur Islami said...

Ungkapan mujahadah mudah untuk diungkapkan...Namun, amat berat apabila ungkapan mujahadah untuk dipraktikkan...